Jouw animatie krijgt een unieke visuele stijl die helemaal aansluit bij je merk en onderwerp. We ontwerpen en illustreren namelijk alles zelf. In hoofdlijnen maken we onderscheid tussen twee animatiestijlen: Illustratief en grafisch. Het kan ook zijn dat een combinatie van beide stijlen beter werkt voor jouw verhaal. Hierin adviseren we je graag.
De illustratieve stijl bevat rijk geillustreerde scenes, karakters en complexere animaties. Deze stijl is geschikt voor het creëren van een specifieke sfeer en emotie. Voorbeeld:
De grafische stijl bevat een helder grafisch design, tekstelementen en een vlotte flow. Met deze stijl kan je informatie op een efficiënte manier overbrengen. Voorbeeld:
Met deze 4 stappen ontvang jij een unieke op maat gemaakte animatie, waarmee je jouw verhaal op een effectieve manier kan vertellen.
Tijdens een videocall of bezoek maken we kennis. We leren graag jouw merk kennen, zodat we een helder beeld krijgen van de boodschap die jij wil overbrengen. Samen komen we tot een script voor de animatie, dat wordt ingesproken door een stemacteur met de juiste tone-of-voice.
Wordt het een grafische animatie met een vlotte flow? Of illustratief, met personages en rijke achtergronden? Aan de hand van styleframes en de schetsen van het storyboard, krijg je een goed beeld van hoe de animatie er straks uit gaat zien.
Nu de fundering staat, is het tijd om jouw verhaal tot leven te brengen. Elke vorm, object en personage wordt door ons geïllustreerd en vervolgens in beweging gebracht met keyframes.
Met de toevoeging van passende muziek en subtiele geluidseffecten is de animatie pas echt af. We sturen jou het videobestand in het gewenste formaat met ondertiteling.
De kosten voor het laten maken van een animatie zijn vooral afhankelijk van de lengte van de animatie en de gewenste stijl.
Wanneer jouw verhaal in 60 seconden te vertellen is in plaats van 90 seconden, kan dit een behoorlijk verschil maken in de prijs.
De gewenste stijl van de animatie speelt ook een belangrijke rol. Wil je een animatie laten maken in een eenvoudige stijl met heldere vormen en een vlotte flow, of is een complexere stijl met karakters en rijkere scenes meer geschikt voor jouw verhaal? Deze keuzes bepalen de prijs voor een animatie.
Om je een beter beeld te geven van de kosten, kun je een prijsindicatie aanvragen. Hiermee ontvang je binnen 1 werkdag een overzicht van de mogelijke opties en de bijbehorende kosten. Zo weet je snel waar je aan toe bent.
Met animatie kan je complexe informatie eenvoudig uitleggen
Met animatie kan je complexe informatie eenvoudig uitleggen. In 60 tot 90 seconden weet je als kijker precies waar het over gaat. Animatie is een krachtig hulpmiddel om jouw verhaal op een leuke en aantrekkelijke manier over te brengen op je doelgroep.
Vormgeving en verhaal passend bij merkbeleving
Als je een animatie laat maken zorgen wij ervoor dat de vormgeving past bij jouw merk. De kleuren, het taalgebruik en de vormgeving van de grafische elementen worden volledig door ons ontworpen in lijn met de strategie en de beleving van jouw merk.
Vraagt relatief weinig tijd van jou als opdrachtgever
In de voorbereidende fase is het contact tussen jou en ons intensief. Deze fase is namelijk bepalend voor de uiteindelijke animatie.
Op het moment dat de voorbereidende fase er op zit, is er op een aantal feedback rondes na relatief weinig input nodig van jou als opdrachtgever.
Doorlooptijd
Wil je een animatie laten maken, houd dan rekening met een doorlooptijd van minimaal 4 weken. Bij complexere animaties kan dat oplopen tot ongeveer 6 weken. Bij kleine projecten of motion graphics is het natuurlijk mogelijk om sneller op te leveren.
Kortom
Met animatie breng je jouw verhaal op een unieke en effectieve manier op de kijker over. Wij adviseren je graag over de mogelijkheden.